Projektmenedzsment
A konfigurálható építési projektmenedzsment munkafolyamatok megfelelnek csapata igényeinek, összekötik az irodát és a terepet, és a projektet a tervezett ütemben tartják.
Projektmenedzsment feladatok egyszerűsítésére
A projektmenedzsment nehéz. Az érdekelt felek folyamatosan sürgetnek és érdeklődnek az fejleményekről, a pénzügyi adatokról, a beadványokról, a menetrendekről, és ez még nem minden. Nem lenne jó, ha csökkenthetné azt az időt, amit azzal tölt, hogy közzé tegye a szükséges információkat?
Bármilyen egyszerűen is hangzik, a megfelelő információ birtoklása elengedhetetlen a projektmenedzsment-teendőkkel járó stressz kezeléséhez. A megfelelő rendszerekkel és eszközökkel képes lehet ezeket az információkat közvetlenül megszerezni, ahelyett, hogy az asztalán lévő megannyi jelentésből, a számítógépén lévő táblázatokból vagy egy külön ERP-rendszerből kellene a kusza információkat összeraknia.”
A projektmenedzserek számára az Autodesk Build elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy a teljes projektcsapat egy nevezőn legyen a projekt teljes időtartama alatt.
A megoldás megkönnyíti a napi, időigényes feladatok elvégzését, és gördülékenyebbé teszi a munkafolyamatokat. Ennek az az oka, hogy a megfelelő technológia a projekt és a mögötte álló emberek igényeihez igazodik.
Nézzük meg, hogyan egyszerűsíti az Autodesk Build a napi projektmenedzsment feladatokat!
A projektek késése és a folyamatos ütemterv-frissítések gyakoribbak, mint szeretnénk, ugyanakkor az építkezés feltételezett részei. A legtöbb ember azonban papírnyomatókon keresztül közli az ütemezési frissítéseket. Mivel a projekt ütemterve több ezer tevékenységből áll, nem könnyű feladatokat nyomon követni.
Ha sikerül a legfrissebb ütemterv szerint rendbe tenni a dolgokat, az rendszerint elavulttá válik, mire kész van. Ez a nagyon manuális folyamat azt eredményezi, hogy a projektcsapatok csak kínlódva tudják tartani az ütemtervet, és közölni az összes figyelmet igénylő változtatást.
A csapatoknak jobb (vagyis egyszerűbb) módra van szükségük ahhoz, hogy kapcsolatba léphessenek az ütemtervvel, és interakcióba léphessenek azzal, ahogyan az a projekt során változik. Ahelyett, hogy manuálisan jelölné meg a PDF-fájlokat, hogy oda-vissza küldözgetve az érintett felek között, vagy megpróbálja nyomon követni a végtelen telefonhívások és e-mail-láncok által kért változtatások állapotát, használja az Autodesk Build ütemezési eszközét!
Az Autodesk Build Ütemezési eszköze az összes frissítési kérést központosítja, és az ütemezéshez rendeli. Jelentősen javítja az együttműködést a fő ütemterv körül. Az ütemterv-frissítések javaslása megkönnyíti az együttműködést a projekt ütemtervének fontos frissítéseivel kapcsolatban. A javaslatok az interneten jelennek meg, de a helyszíni csapat az iOS rendszerben is megtekintheti a tevékenységek ütemezési javaslatait, ezzel megkönnyítve a javaslatokról szóló beszélgetést.
Az információkérelem kezeléséhez szükséges időnél szinte mindig megvan az ütemterv csúszásának kockázata. Ami még rosszabb, az információkérelem érdekelt felei nem is tudják, hogy valamire reagálniuk kellene. A projektmenedzsereknek ezután mindent meg kell tenniük, hogy felkutassák az embereket, miközben a folyamat ezen részét könnyen automatizálni lehetne.
Az Autodesk Build programban előre meghatározhatja az alapértelmezett koordinátorokat vagy ellenőrzőket az információkérelem típusa alapján. Például beállíthatja, hogy egy projekt villamosmérnöke legyen az elektromos információkérelmek alapértelmezett ellenőrzője. Így a kezdetektől fogva részt vesz az információkérelmek kezelésében.
A projektadminisztrátorok beállíthatják ezt a csapataik számára, és amikor egy felhasználó létrehoz egy információkérelmet, ki is választja az adott információkérelem típusát. Ezután a megfelelő koordinátorok vagy felülvizsgálók szükség szerint automatikusan értesítést kapnak a frissítésekről.
A beadványok nélkülözhetetlenek minden építési projekthez, mivel a tervező szakemberek számára nagyon részletes betekintést nyújtanak a rajzokra, berendezésekre, anyagokra és még sok másra. Ez általában egy hosszú és fárasztó folyamat, amelynek során a benyújtási naplóban néha több ezer egyedi sor vár ellenőrzésre és jóváhagyásra.
Óhatatlanul felmerülnek kérdések, miközben az építész és a tervezőcsapat egy beadványon dolgozik, etért lehetősége van saját beadványfedőlap létrehozására a legfontosabb benyújtandó információkkal. Lehetősége van üres fedőlap használatára, saját fedőlap vagy a szoftverben már sablonozott fedőlap feltöltésére. A sablonos benyújtási borítólapok a beküldéshez szükséges információkat tartalmazzák.
A beépített fedőlap a következőket tartalmazza:
A tagok megjegyzéseket is fűzhetnek a dokumentumhoz, és bélyegzőket adhatnak hozzá (lásd a listában a következő elemet). Ez segít Önnek és csapatának megfelelni az Ön szerződéses követelményeinek.
A múltban a beadványok sok papírmunkából álltak, amelyeknek kézzel kellett eljutniuk az építkezésről az irodába. Még a technológia ellenére is a munkafolyamatok külön PDF-szerkesztő szoftverre támaszkodtak a munkafolyamat befejezéséhez. Ez természetesen további időt és erőfeszítést igényel, így a benyújtási folyamat hosszabb ideig tart.
Nyilvánvalóan gyorsabb, ha a már használt technológián belül fűz megjegyzéseket a beküldött anyagokhoz. Ezért az Autodesk Buildben használni tudja a szoftverben található beépített bélyegzőket. Lehetősége van saját bélyegzők feltöltésére is, így azok megfelelnek az Ön nyelvének.
A beépített bélyegzőkkel sokkal gyorsabban továbbíthatja a beadványokat a következő értékelőhöz, megelőzve ezzel a munkafolyamat késését. Ezenkívül a beadványok következetesek lesznek, így gondoskodva arról, hogy minden beküldött pályamű megfeleljen az egyes projektek irányelveinek.
Ha az Ön építési platformja nem egyezik valaki mással a projektcsapatában, mondjuk egy másik vállalkozóval, akkor biztosan munkafolyamat-problémák adódhatnak. Ez valóban visszatarthatja a fejlődést, ha a magas kockázatú információkérelmekre nem reagálnak.
Az információkérelemben érdekelt feleknek többé nem kell bejelentkezniük a Build-be, hogy válaszoljanak az információkérelmekre. Egyszerűen közvetlenül válaszolhatnak a kapott e-mail-értesítésre. Ez lehetővé teszi az érdekeltek számára, hogy felgyorsítsák az információkérelem válaszidőket, függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e Autodesk Build licenccel vagy sem.
A választ automatikusan követi az Autodesk Build, amely lehetővé teszi a projektmenedzserek számára, hogy gyorsan nyomon kövessék az RFI előrehaladását.
Találkozók bárhol és mindenhol történnek, különösen a terepen. Az esetleges fennakadás akkor is várható, ha éppen nincs Önnél laptop, hiszen projektmenedzserként sokat van mozgásban. Amilyen gyorsan terjed az információ a csapattagok között, nagyon könnyű kihagyni a fontos egyeztetésre váró kérdéseket egy megbeszélés során, hacsak nincsenek egyértelműen dokumentálva. Könnyen előfordulhat, hogy egy értekezlet nem hozza meg a kívánt eredményt.
Így az Autodesk Build alkalmazásban könnyedén szerkesztheti a megbeszélések napirendjét mobiltelefonjáról. Nem kell a laptopját használnia egy forgalmas építési területen. Ez a funkció minden megbeszélést hatékonyabbá tesz, mert a résztvevők könnyebben követhetik az értekezletet a legfrissebb napirend segítségével.
Csak a legjobb megoldásokkal tudja megvalósítani azokat a stratégiai és technikai követelményeket, amelyeket a piac az építőipar számára előír.
Tanácsadással, BIM szoftverekkel és képzéssel segítünk a cél felé vezető úton.
Keresse szakértő kollégáinkat!
Használja ki Ön is és tervezői csapata is az Autodesk újabb és újabb tervezési technológiák nyújtotta előnyöket, amelyek új szintre emelik cége tervezési-gyártási hatékonyságát!
Az Autodesk BIM megoldások segítik a különböző csoportok, szakágak az együttműködését és a kívánt projekteredmények elérésében – a tervezési, a kivitelezési és az üzemeltetési szakaszban egyaránt.
Ha többet szeretne megtudni az Autodesk tervezési munkafolyamatának fejlesztéseivel kapcsolatban, keresse kollégáinkat egy személyes konzultációra, használja fel az egyes iparágakban jártas szakértőink tapasztalatait!
Vegyen részt az általunk nyújtott szakmai képzéseken, hogy a megszerzett tudást azonnal kamatoztatni tudja munkájában! Hamarosan induló intenzív alapozó és haladó tanfolyamainkról további információt ITT talál.
Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy LinkedIn üzleti oldalunknak, csatlakozzon Youtbe csatornánkhoz és iratkozzon fel Hírlevelünkre, hogy naprakész információt kapjon a legfrissebb Autodesk újdonságokról, promóciókról és szakmai blogjainkról.
Kapcsolattartó: