Megjelent az Autodesk Infraworks 2019-es verziója, melynek a legfontosabb újdonságait az alábbi néhány pontban foglaljuk össze.
Úttervezés
Az Infraworks 2019-es kiadásától a rendszer az összes meglévő úttervet automatikusan a korábbi verziókban elérhető tervezett elemenként jeleníti meg, amit azonnal összetevőkből álló úttá lehet konvertálni. Az összetevőkből álló út egyes elemei a korábbi stílusnak megfelelő elemekből fog állni.
Ha módosítja a tervezett hossz-szelvényt a Profile View (Hossz-szelvény nézet) panelen, az útmodell árnyékolása is frissül.
Ebben a kiadásban egységesítették az útmodellezési eszközöket. A tervezett utak a nagy hálózatok látványtervezésére szolgálnak, az elemekből álló utak pedig az előtervezésre használhatók. Ha az elemekből álló utakat importálja a Civil 3D-be a részletes tervezéshez, fel fog tűnni, hogy az utak felületeket és alkotóelemeket is tartalmaznak.
A helyszínrajzi szimmetrikus átmenetiív-ív-átmenetiív kombinációnál az átmenetiív hossza, vagy a paramétere tetszőlegesen módosítható.
Beálíltható a szelvényezés nézetenkénti megjelenítése, valamint a jellemző geometriai pontoknál a szelvényszám előtt láthatók a jellemző pontok típusára utaló elnevezések.
A függőleges lekerekítő ívek hosszát a Curve Properties ablakon keresztül lehet módosítani.
Műtárgyak
Az integrált parts editor segítségével nem csak testreszabhatók az alkalmazásban lévő műtárgyak és csővezetékek, hanem az Autodesk Inventor segítségével újabbakkal is bővíthetők.
Az Autodesk Inventor segítségével olyan tetszőleges, parametrikus alkotóelemeket készíthetünk, mint például a szalagkorlátok.
Tömegszámítások
Az Infraworks 2019-es verziójában továbbfejlesztették a tömegszámítási lehetőségeket, melyeknek köszönhetően egy több nyomvonal mentén, vagy adott szelvénytartományon, illetve kijelölt területen belül lehet elvégezni a földmunka és a pályaszerkezetet magába foglaló tömegszámításokat.
Pontfelhők feldolgozása
Az Infraworks legújabb verziójában elérhető, a 2018.1-es frissítésben megismert, a manuálisan és félautomatikusan is feldolgozhatók a jellemző vonalak, mint például a különböző hosszanti forgalomtechnikai felfestések és a jellemző törésvonalak, mint például a burkolatszélek, szegélytetők, a töltés és bevágás jellemző élei. Ezek a törésvonalak az Infraworks 360 alkalmazásból exportálhatók, majd importálhatók AutoCAD Civil 3D-be, ezzel is növelve az egyes alkalmazások közötti adatcsere hatékonyságát.
Együttműködés és látványtervezés
Együttműködhet másokkal az InfraWorks-modelleken a felhőben a BIM 360 dokumentumkezelési projektjei és a megosztott nézetek használatával.
A BIM 360 dokumentumkezelési funkcióval a különböző tervváltozatokat létrehozhatja, közzéteheti és szinkronizálhatja a modelleket.
A megosztott nézetek használatával együttműködhet másokkal a modellek látványtervein, illetve online dolgozhat a terveken. Olyan hivatkozásokat küldhet az érdekelt feleknek, amelyekkel bárki megtekintheti és megjegyzéssel láthatja el a megosztott nézetet anélkül, hogy az InfraWorks szoftvert telepítenie kellene.
A terep fő- és mellékszintvonalait megjelenítheti a modellben, valamint testre szabhatja a vonalstílusokat és a kapcsolódó szintmagasságok szövegcímkéit.
Kiss Károly
rendszermérnök, építőmérnöki alkalmazások
Amennyiben szakmai ismereteit bővítené és elsőként szeretne hozzáférni a legfrissebb újdonságokról szóló hírekhez vagy cikkekhez, elég egyetlen lépés. Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy iratkozzon fel Hírlevelünkre!